jak dodać webinar na srone

Webinar na stronie za pomocą youtube

Przed nami sezon webinarów! Jak osadzić live wideo z youtube na swojej stronie? Przygotowałam dla Ciebie wpis w formie poradnika. Krok po kroku pokażę Ci, w jaki sposób osadzić planowaną transmisję live i czat z youtube’a na swojej stronie www. 

Sezon na webinary

Końcówka roku to wytężony czas nauki i pracy nad rozwojem biznesu. Wiele osób planuje i wypuszcza swoje produkty elektroniczne, jest dużo live’ów i webinarów. Zwiększa się sprzedaż różnych kursów online. Większość biznesów mobilizuje się w tym czasie do osiągnięcia jak najlepszych wyników finansowych w IV kwartale. 

W związku z tym zwiększa się ilość pytań, za pomocą jakich narzędzi przeprowadzać transmisje live i webinary. Jak to wszystko spiąć od strony technicznej i nie stresować się, że coś może pójść nie tak?

Sposoby na webinar

Sposobów na przeprowadzenie webinaru jest kilka, w zależności od preferencji można wybrać narzędzie pod siebie. Dla jednych większą wygodą jest skorzystanie z gotowego programu, inni wybierają transmisję strumieniową. 

Dla osób, które zastanawiają się za pomocą jakich narzędzi przygotować webinar, proponuję zawsze dwa rozwiązania:

  • pierwsze – droższe, ale proste w użyciu, czyli webinar przeprowadzony za pomocą płatnego narzędzia do webinarów. 
    Możesz skorzystać z narzędzi takich jak: Zoom, Clickmeeting czy WebinarJam. Zalety takiego rozwiązania to: jedno urządzenie, lepsza funkcjonalność. Nie trzeba się martwić, że coś może nie zadziałać.
  • drugie – bezpłatne, ale nieco bardziej skomplikowane do ustawienia, czyli youtube live stream za pomocą OBS (narzędzia do przesyłania transmisji strumieniowych). W tym przypadku możesz skorzystać z bezpłatnego youtube + bezpłatnego OBS, wystarczy oba te narzędzia odpowiednio skonfigurować. 

W dzisiejszym wpisie nie będę omawiać poszczególnych programów –  pokażę Ci jak osadzić transmisję live z youtube i czat na stronie www po to, byś webinar mogła przeprowadzić na swojej stronie 🙂 

Zaplanuj transmisję live na youtube

Krok pierwszy

Aby to zrobić zaloguj się do youtube na swoim koncie przejdź do youtube studio i tam zaplanuj transmisję live. W menu znajdź “inne funkcje”, następnie kliknij “wydarzenia na żywo” i “nowe wydarzenie na żywo”.

  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

Krok drugi

Następnie wejdź w zaplanowaną transmisję i kliknij w przycisk udostępnij, a następnie wybierz opcję umieść film. Skopiuj kod, który się tam wyświetlił i przejdź do swojej strony www. 

  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

Krok trzeci

W kolejnym kroku chcesz umieścić kod z youtube na podstronie na której odbędzie się webinar, dlatego musisz taką podstronę utworzyć. Zależy nam na układzie podobnym jak w youtube, czyli dwie kolumny – jedna szersza na wideo, druga nieco węższa – na czat. W kreatorze graficznym (ja korzystam z divi, ale we wszystkich innych zasada jest podobna) dodaj sekcję, kolumny, następnie moduł kod i wklej skopiowany kod z youtube. Po kliknięciu zatwierdź video powinno osadzić się na stronie. 

  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

Gdyby nic się nie zadziało spróbuj skopiować ten kod (zmieniając nazwę wideo na swoją): <iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/nazwawideo” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>

Krok czwarty

Wróć do youtube – teraz zajmiemy się osadzeniem czatu. Kliknij na trzy kropeczki z prawej strony topchat i z listy rozwijanej wybierz “wydziel okno czatu” 

  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

Krok piąty

Następnie skopiuj link, który podałam poniżej i wklej go na swoją stronę, a z wydzielonego okienka czatu skopiuj fragment linku z url, wklej go w ten kod. <iframe width=”150px” height=”100px” src=”https://www.youtube.com/live_chat?v=ADRESURLYOUTUBE&embed_domain=nazwatwojejdomeny.pl„></iframe>

Powinno to wyglądać, jak na zdjęciu poniżej: 

  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

Krok szósty

Po kliknięciu zatwierdź i wyjściu z kreatora całość powinna wyglądać tak, jak na zdjęciu poniżej. Ok, gotowe – masz już wideo i czat na stronie. Następnie możesz dodać dodatkowe informacje czy inne potrzebne elementy. (jak u mnie tekst, kiedy rozpoczynamy webinar).

  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

Krok siódmy

Kolejna kwestia to połączenie youtube z OBS (ponieważ samo osadzenie transmisji na Twojej stronie to nie jest jeszcze wszystko). W ustawieniach OBS wybierasz “stream”, następnie youtube i wklejasz tam klucz transmisji strumieniowej. 

Klucz znajdziesz klikając w “edytuj” -> “ustawienia przetwarzania” -> “inne kodery” -> skopiuj nazwę strumienia i wklej do OBS 🙂 

  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn

To wszystko! Osadziłaś swój webinar na stronie, podłączyłaś strumień do OBS, więc teraz wystarczy tylko przygotować się do webinaru i zacząć transmisję! Powodzenia 🙂

Inne narzędziowe wpisy, które mogą Cię zainteresować:

P.S. A jeśli chciałabyś dołączyć do mojego webinaru o 3 pierwszych krokach do pracy jako wirtualna asystentka – zapisy właśnie ruszyły: tutaj webinar dla Wirtualnych Asystentek.

Pracuję jako wirtualna asystentka. Wdrażam w życie plany przedsiębiorczych Kobiet i pomagam osiągać ich zawodowe cele. Moja praca to nie tylko odhaczanie kolejnych zadań z listy. To przede wszystkim czynny udział w codziennym biznesie moich Klientek. Pokazuję, że praca wirtualnej asystentki może być fajnym sposobem na życie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This