Jak przekonać klientów jakością usług i sprawić, aby polecali Cię innym?

Napisałam e-book dla freelancerek, z którego dowiesz się, jak:
  • stworzyć system współpracy z klientami, 
  • ustalić swoje warunki i zasady pracy jako freelancerka, 
  • ustalić biznesowe granice i jak komunikować je klientom, 
  • zautomatyzować obsługę klienta na co dzień, 
  • stworzyć powtarzalne szablony i korzystać z nich wielokrotnie, 
  • sprawić, by klienci Cię uwielbiali i polecali dalej.

Jestem pewna, że kiedy rozpoczynałaś pracę jako freelancerka, marzyłaś o tym, że w końcu będziesz robiła to, co naprawdę kochasz. Chciałaś stworzyć pracę dopasowaną do swojego stylu życia, by móc pracować na własnych zasadach, w stylu slow i z poszanowaniem dla własnych wartości.

Miałam podobnie. Na początku swojej pracy jako wirtualna asystentka snułam plany o idealnym życiu w stylu work-life balance, o godzinach, które zaoszczędzę pracując z domu, o tym, że będę miała w końcu więcej czasu dla siebie i o tym, że będę mogła pracować z dowolnego miejsca na świecie.

Po jakimś czasie klientki zaczęły zapełniać mój kalendarz, a ja ochoczo i z radością przyjmowałam kolejne zadania i projekty.

 

Całkowicie zagłębiłam się w pracę tu i teraz, żyjąc od zadania do zadania, od projektu do projektu. Godziłam się na coraz to nowe zadania, zwiększając zakres swoich obowiązków.

Zaczęłam pracować coraz to dłużej i dłużej, wmawiając sobie, że tak przecież być powinno i powinnam być szczęśliwa, że mam płacące klientki i dużo pracy.

Była tylko jedna rzecz, jakiej nie wzięłam pod uwagę.

Pracując non stop, kompletnie zatraciłam wizję pracy i szerszy obraz, do którego dążyłam. Byłam zawalona pracą, często nie wiedziałam, co mam dalej robić, klientki nie przesyłały mi na czas rzeczy, na które się umawiałyśmy i stawały się coraz to bardziej wymagające.

 

Z każdym dniem byłam coraz bardziej sfrustrowana i zniechęcona.

 

Szala goryczy przelała się, gdy pewnego wieczoru, sporo po 21:00, otrzymałam telefon od klientki, z żądaniem wyjaśnienia, dlaczego mail, który wysłała mi po 19:00, nie został zaplanowany i wysłany na godzinę 20:00 – jak napisała w wiadomości.

Jak możesz się domyślać, ta rozmowa nie należała do najprzyjemniejszych, ale dała mi bardzo dużo do myślenia.

Zrobiłam krok do tyłu, spisałam wszystko, co dzieje się w mojej pracy, i krok po kroku uporządkowałam pracę z klientami. Dopiero wtedy poczułam ulgę i odzyskałam kontrolę nad swoim biznesem.

Dlaczego Ci o tym piszę?

 

Bo chcę powiedzieć, że świetnie Cię rozumiem!

Wiem, że pracujesz najlepiej jak tylko możesz i starasz się zapewnić jak najlepszą obsługę swoim klientom, chociaż czasem chciałabyś rzucić wszystko i po prostu odzyskać święty spokój.

Wiem, że chociaż bardzo chcesz, czasami nie masz siły odpisywać ciągle i ciągle na dziesiątki maili od klientów, z którymi zakończyłaś już współpracę, a którzy nadal mają do Ciebie mnóstwo pytań.

Wiem, że wkurzasz się, gdy klient po raz 10 chce wprowadzić zmiany do projektu, który wcześniej zaakceptował.

Wiem, że niekończąca się wymiana maili z klientami i gubiące się załączniki (lub wersje xxxxyz zadań) doprowadzają Cię do białej gorączki.

Wiem, że trafiają Ci się współprace z klientami, którzy nie szanują Twoich granic i oczekują, że będziesz dla nich dostępna cały czas – 24h/dobę, bo przecież zapłacili za współpracę z Tobą.

 

Wiem, że nie masz czasu na to, aby pracować nad swoim biznesem, ale zawsze możesz to zmienić. Za pomocą procedur i procesów w Twoim biznesie możesz sprawić, by Twoi klienci chcieli zostać z Tobą na dłużej.

Kim jestem? 

Nazywam się Kasia Borkowska i od 3 lat pracuję jako wirtualna asystentka. Swoją markę zbudowałam na dostarczaniu pracy świetnej jakości i wychodzeniu ponad oczekiwania moich klientów. Dzięki temu, że słucham moich klientów, przejmuję inicjatywę i ciągle podnoszę swoje kwalifikacje, zyskałam opinię osoby rzetelnej i solidnej.

Kiedy zaczynałam swoją działalność nie miałam żadnego pojęcia o tym, jak pracować z klientami i jak prowadzić biznes. Dziś pracuję z liderkami w swoich branżach, znam na wylot biznes online (jego zalety i wady), a są klientki, które na współpracę ze mną czekają po pół roku.

A musisz wiedzieć, że jestem introwertykiem, mam niebieski kolor mózgu (analiza i myślenie o przyszłości) i mój enneagram to liczba 5 (potrzebuję prywatności, aby przemyśleć wszelkie sprawy i uzupełnić energię życiową).

W skrócie: nie jestem duszą towarzystwa, nie mam tysięcy serduszek w social mediach, a mój biznes i tak radzi sobie świetnie.

Wyobraź sobie, że: 

  • każdy klient, z którym rozpoczynasz współpracę przechodzi krok po korku przez zaplanowany proces,
  • czujesz spokój i ekscytację, gdy każdego poranka zaczynasz swój dzień,
  • klient dokładnie wie, jakie są jego zadania i zna terminy płatności,
  • Twoja praca jest uporządkowana i czujesz się spokojna, bo wiesz, że wszystko działa jak należy,
  • praca zajmuje Ci mniej czasu i masz wreszcie czas dla siebie,
  • masz kolejkę klientów, którzy czekają na współpracę z Tobą.

 

Tak może wyglądać Twoja praca, jeśli skorzystasz z mojej wiedzy i zainwestujesz w swoją obsługę klienta.

Współpraca z klientami dla freelancerek

Co znajdziesz w e-booku?

E-book jest podzielony na cztery główne procesy, przez które przechodzą Twoi klienci podczas współpracy w biznesie usługowym online. Całość została zaprojektowana tak, aby tworzyć logiczny ciąg, dzięki któremu możesz uporządkować swoje działania i po przerobieniu każdego rozdziału (i ćwiczeń) zauważyć efekty swoich działań.

Poniżej spis treści e-booka:

1. Co to są procesy klienta?
2. Twoja oferta, czyli punkt wyjścia
3. Procesy pracy
4. Procedury
5. Narzędzia
6. Czy potencjalny klient sprawdzi, co oferujesz?
7. Ułatwiaj kontakt ze sobą
8. Opanuj wstępną konsultację
9. Oczekiwania klienta, a Twoja praca
10. Ustal warunki i zasady pracy
11. Wdrożenie do współpracy
12. Jak zbierać feedback od klientów
13. Off-boarding klienta, czyli zakończenie współpracy
14. Podsumowanie

Sprawdź opinie o e-booku: 

 

 

W obsłudze klienta nie chodzi o to, by wyznawać zasady, że klient jest naszym panem. Klient jest partnerem i jeśli w Twoim biznesie tak nie jest, to znaczy, że masz odbiorców, którzy kupili Twój produkt. Ja tego nie łączę z przekonaniem, że to mój klient.

Kiedy czytałam e-booka Kasi miałam od razu przed oczami osobę, która doskonale zna się na procesach i procedurach. Jeśli więc w swojej firmie jeszcze ich nie masz to ten e-book pozwoli Ci stworzyć cały plan pracy z klientem. Są tam przykłady i pomocne narzędzia.

Rozdział, który zasługuje na szczególną uwagę to ten, który mówi o wyznaczaniu granic we współpracy. A dlaczego jest ważny? Bo relacje z klientem nie polegają na tym, że ktoś może wejść Ci na głowę. Jeżeli masz dzisiaj sytuację, w której nie potrafisz mówić: NIE albo nie potrafisz kontrargumentować wypowiedzi klienta – to ten rozdział Ci się na pewno przyda.

Na koniec zwrócę uwagę na fakt, że w e-booku jest też opisany problem, jak zerwać współpracę z klientem. Polecam tym, którym wydaje się, że pożegnania nie są istotne i można je po prostu przemilczeć lub obiecać, że się do kogoś kiedyś odezwiesz.

Podsumowując – świetny poradnik o współpracy z klientem nie tylko dla wirtualnych asystentek.

Marta Idczak
Kapitan Statku St-38

 

Z wielką przyjemnością i dużym zaangażowaniem przeczytałam e-book Współpraca z klientami dla freelancerek. Kasia nie daje obietnic bez pokrycia. Zapewnia, że stworzę system współpracy z klientami i zautomatyzuję obsługę klienta na co dzień, i dokładnie tak jest.  E-book krok po kroku poprowadził mnie aż do stworzenia procedur usprawniających biznes. I choć wymagało to pracy z mojej strony, to  rezultaty  przewyższyły oczekiwania.

Osobiście popełniłam wiele z możliwych błędów współpracy z klientami. Bywały momenty, że chciałam stworzyć schematy, ale wydawało mi się, że nie mam czasu na ich opracowywanie. Wiem już, że bardzo się myliłam.

Dzięki ćwiczeniom usystematyzowałam sobie sposób pracy i odzyskuję czas. Wiem, że dzięki podjętym przeze mnie krokom, klient będzie wiedział, jak będzie przebiegała nasza współpraca i na jakim etapie aktualnie jesteśmy. Wiem też, jak zadbać o to, co jest dla mnie ważne, i jak jasno ustalać kryteria współpracy.

Uwaga, to nie jest e-book tylko o współpracy z klientem. To jest książka o Twoim miejscu w Twoim biznesie. 


Marianna Labo
wirtualna asystentka

 

E-book Kasi to jest złoto! Niezależnie od tego, czy jesteś na początku swojej kariery jako Wirtualna Asystentka, czy już pracujesz od jakiegoś czasu, znajdziesz w nim coś dla siebie. Kasia dosłownie poprowadzi Cię za rękę przez cały proces współpracy z klientem — od momentu pierwszej konsultacji po zakończenie współpracy. Wytłumaczy Ci procesy i pokaże, jak wypracować procedury, które znacznie ułatwią Ci pracę.

Wiedza, jaką otrzymałam w e-booku, pozwoliła mi uporządkować swoje — zdawało mi się, że już w miarę ułożone — systemy pracy. Uświadomiłam sobie, że było w nich jeszcze wiele do poprawy!

E-book zawiera tak dużo przykładów, że już jaśniej wytłumaczyć się nie da! Nie jest to sucha teoria, którą znaleźć można na wielu stronach internetu. Kasia ma ogromne doświadczenie i chętnie się nim w e-booku dzieli!

Dokładnie opisując etap po etapie, zwraca uwagę na ważne szczegóły. Dodatkowo zdradza wiele przydatnych wskazówek, które pomogą Ci uniknąć błędów. Co ważne, w e-booku znajdziesz też informacje, jak zachować się w sytuacjach nieprzyjemnych, czasem nieuniknionych, jak na przykład to, jak stawiać granice we współpracy tak, by klienci nie próbowali „wejść Ci na głowę” – co często zdarza się zwłaszcza na początku przygody z Wirtualną Asystą.

Z całego serca polecam Ci e-book Kasi! Jeśli szukasz informacji o tym, jak usprawnić swoje działania i sprawić, by klienci wracali do Ciebie z przekonaniem, że stoi za Tobą najwyższa jakość wykonywanych usług — ten e-book to MUST HAVE w Twojej biblioteczce!

Magdalena Orzechowska

Delegate Smart VA

 

Ebook Kasi Borkowskiej „Współpraca z klientem” to kompendium wiedzy w jak profesjonalny sposób rozpocząć współpracę z klientem.
Krok po kroku pokazuję na co należy zwracać uwagę już na etapie stykania się klienta ze stroną internetową asystentki. Jakie elementy strony www są istotne, w jaki sposób przeprowadzać rozmowy handlowe oraz jak wprowadzić klienta we współpracę.

Ten ebook to nie tylko obowiązkowa pozycja dla każdej poczatkującej wirtualnej asystentki, której zależy na świadczeniu usług premium, ale także dla osób, które są już w branży od dłuższego czasu.

Dzięki temu ebookowi zaczęłam uporządkowywać pewne granice współprac z klientami. Zyskałam większy spokój w głowie. Stałam się bardziej asertywna i nie ucierpiała na tym żadna współpraca.

Agnieszka Małecka
Biurowe Wsparcie
wirtualna asystentka od 2 lat.

Jestem przekonana, że mój e-book jest jednym z najlepszych poradników dla freelancerek o współpracy z klientem. Dlatego daję Ci gwarancję jakości. Jeżeli w ciągu 14 dni stwierdzisz, że ta książka nie niesie ze sobą żadnej wartości, zwrócę Ci poniesione koszty. Ty nie ryzykujesz nic, ale ja wiem, że wiedza zawarta w tym e-booku naprawdę porządkuje wiedzę z zakresu obsługi klienta i może Ci pomóc w stworzeniu skutecznego systemu współpracy z klientami. 

 

P.S. Wciąż masz wątpliwości? Dzięki e-bookowi raz, a porządnie stworzysz system, który latami będzie na Ciebie pracował. Zaoszczędzisz co najmniej 3 do 5 godzin w tygodniu.

To około 200 godzin rocznie, czyli aż 26 pełnych dni roboczych! To ponad jeden pełny miesiąc pracy w roku, który będziesz mogła przeznaczyć na wszystkie rzeczy, które wiecznie odkładasz!