Dodatkowa oferta dla klientów

Czy kończąc współpracę z danym klientem informujesz o dodatkowych usługach, które możesz wykonać (lub o dodatkowych produktach, które masz w swojej ofercie)? Jeśli tego nie robisz, to pewnie ten pomysł Cię zainteresuje.

Możesz dla swoich klientów przygotować materiał w formacie PDF (lub katalog, jeśli chcesz), w którym przedstawisz dodatkowe produkty, jakie masz w swojej ofercie.

Możesz ten pomysł wykorzystać również w cyklicznych działaniach z klientami. Często jest tak, że klient przychodzi do Ciebie po konkretną usługę, a nie ma pojęcia, że oferujesz również inne rzeczy. Takie, których ten klient może potrzebować i szuka innych osób do wykonania danych zadań, bo zwyczajnie nie wie, jak Ty możesz mu pomóc.

Ja tak miałam często z klientkami. Zwykle takie informacje wychodziły podczas naszych rozmów. I nagle okazało się, że mogę zrobić znacznie więcej i zająć się dodatkowymi rzeczami, o których nie mówiłyśmy na początku.

Jak stworzyć dodatkowy PDF dla klienta?

Jeśli tak jak ja masz kliku klientów polecam zacząć od tego by uporządkować sobie klientów i wypisać zadania, czy działania, które dla każdego z nich wykonujesz. Następnie poukładać to wszystko w kategorie i zastanowić się, jakie jeszcze usługi możesz klientom zaproponować.

Może zdarzyć się tak, że dla każdego klienta wykonujesz nieco inne działania, więc wtedy będzie trzeba przygotować jednego sampla (jedną kopię całej oferty), a potem nieznacznie dopasować ją do potrzeb indywidualnych klientów.

Przykładowe działania, które należy podjąć, by taki PDF przygotować, by wysłać go obecnym klientom:

  1. uporządkowanie listy klientów,
  2. spisanie wszystkich zadań dla każdego z klientów,
  3. dopasowanie oferty dla każdego klienta,
  4. stworzenie PDF – master sample, czyli próbki z całą ofertą, (którą potem będzie można modyfikować,
  5. skopiowanie poszczególnych elementów dla każdego z klientów.

Dystrybucja PDF dla klienta

W tym punkcie chciałabym omówić sposoby, w jakich możesz ten PDF przesyłać swoim klientom dalej tak,  by dowiedzieli się o Twojej ofercie. Ważne na tym etapie jest również to, by nie było to nachalne działanie  i aby klient miał poczucie, że się nim w odpowiedni sposób zaopiekowano.

  • PDF dla obecnych klientów

W tym przypadku sprawa jest dosyć prosta – jeśli na co dzień współpracujesz z klientami, możesz przygotować ładnego maila, do którego dołączysz PDF i wyślesz w świat do swoich klientów.

  • PDF przy jednorazowej współpracy

Tutaj możesz skorzystać z opcji np. autorespondera (np. po kilku dniach od zakupu), jeśli dana osoba zakupiła Twój produkt/usługę i wyraziła chęć dołączenia do newslettera. 

Przyznasz, że to dosyć proste rozwiązanie, a może znacznie przyczynić się do wzrostu Twoich zamówień.

Czesz więcej sprytnych rozwiązań? Pobierz bezpłatny e-book „Zabezpiecz biznesowe tyły”.

Z wykształcenia jestem inż. metalurgii, od 2017 roku pracuję jako wirtualna asystentka. Zarabiam, pracując w domu. Na blogu znajdziesz informacje o tym, jak rozpocząć i prowadzić biznes wirtualnej asystentki. Dzielę się również sposobami na organizację pracy zdalnej i opowiadam o tym jak połączyć pracę zdalną z macierzyństwem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This